Tillämplighet 
Försäljningsvillkor gäller från och med 2017-11-16. Slutförs köpet på hemsidan och betalning sker via hemsidan så gäller "Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler". Ifall leverans och även betalning sker i butik så gäller "Konsumentköplagen".

Beställning

Beställning sker via Internet. Beställningar tas ej emot per e-post eller telefon. När beställningen har slutförts får du en orderbekräftelse via e-post med köpvillkoren. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd före köp genomförs. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och felaktigheter.  Vid avhämtning och betalning i butiken sker avtal i butik, produkten går endast att reservera på hemsidan.

Priser & betalning

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms och utan frakt. Äganderätt övergår vid fullt erlagd betalning. Priset vid beställningstillfället gäller oavsett om priserna går upp eller ner fram till leveranstillfället. Vi förbehåller oss för felaktigheter i våra prisuppgifter. Om en beställning av en vara genomförts med felaktigt pris ska Greattech kontakta kunden innan leverans av varan. Vid uppenbara felaktiga priser har Greattech rätt att häva hela eller delar av köpet. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 60 kr, inkassoavgift på 180 kr samt dröjsmålsränta med 24% per år. Anmärkningar mot utsänd faktura skall ske inom 10 dagar. Vid köptillfället görs en kreditprövning (faktura/delbetalning) som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.

Leveranstider 

Normal leveranstid för Infinity-PC är ca 2 - 7 arbetsdagar, upp till 15 arbetsdagar vid högsäsong/belastning. Lagerförda produkter expedieras normalt samma dag vid beställning innan klockan 13:00. Preliminär leveranstid anges för övriga produkter på vår hemsida. Efter att ordern blivit bekräftad kan du följa statusen på ordern genom din kundprofil. Sändningsnummer på leveransen kommer upp så fort ordern är skickad. Restnoterade varor skickas utan några ytterligare fraktkostnader. Vid försening av ordern utöver angiven leveranstid har man rätt att häva köpet utan kostnad om kunden inte accepterar nya leveranstiden. Vid köp av olika produkter med olika leveranstider ske alltid leverans när allt finns inne.

Leveranser

Alla leveranser sker med Postnord Mypack inom Sverige. Beställaren ansvarar för att rätt adress uppgivits vid beställningstillfället. Leveransen skall hämtas/lösas ut på avhämtningsställe inom en skälig tid dock senast inom 14 dagar innan ordern returneras av PostNord.

Säkra betallösningar

 Postförskott (PostNord)
 Kortbetalning (Visa/Mastercard)
 Faktura 14 dagar (Sveawebpay)
 Delbetalning 3-24mån (Sveawebpay)
 Butik (endast kortbetalning, ej kontanter)

Förändring/annullering av beställning 

Beställaren äger rätt att avbeställa ordern fram tills ordern är uthämtad från ombudet, kostnad för detta tillkommer beroende på produkt. Vid ej påbörjad order kan köpet avbeställas utan kostnad. Pris vid ändringstillfället är gällande. Avbeställning av icke lagerförda eller för kunden specifikt beställda varor är ej tillåtet. Avbeställning skall ske per e-post. Avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse mottagits från Greattech.

Outlöst försändelse 

Vid ej utlöst beställning debiteras fraktkostnaden (tur & retur), eventuell betalavgifter samt montering och demontering i förekommande fall. Kostnaden för ej utlöst stationär dator är 30% av ordersumman dock lägst 1495kr inkl. moms exkl. frakt, detta för att täcka produktionskostnader. För övriga varor är kostnaden den faktiska fraktkostnaden (tur och retur) plus 300kr i administrativ avgift.

Ångerrätt (privatkonsument)

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som privatkund rätt att ångra ditt köp i 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Inom 14 dagar ska du meddela oss om du vill ångra köpet eller vid delleverans, när sista varan är levererad. Du ska sedan på egen bekostnad, skicka tillbaka varan till oss inom senast 14 dagar. Det innefattar ej programvara/digitala nycklar där försegling brutits eller där licenser har registrerats/aktiverats, det gäller även erbjudanden där digital nyckel medföljer som har blivit levererad. Den returnerade varan ska återlämnas i väsentligt oförändrat skick, du har rätt att öppna och kontrollera varan. Du är ansvarig för den värdeminskning som uppstår om du hanterar varan i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, värdeminskning kan ske upp till 100% av varans värde om varan har skadats, förändrats eller använts mer än nödvändigt. Kund har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då ni ansökt om retur. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen är utförd. Du kan också skicka in konsumentverkets ångerblankett till oss genom att hämta den "härifrån".

Öppet köp (privatkonsument)

Hos oss har du 60 dagar öppet köp för alla produkter på hemsidan samt butiken, det gäller även speldatorer under varumärket Infinitygaming. Varan skall vara oanvänd i obruten förpackning. Meddela supporten för returansökan för mer information.

Garantier 

Samtliga varor omfattas av 1 års garanti inom Sveriges, om inte annat anges . Infinitygaming datorer omfattas av 2 års garanti. Kunden ska erhålla ett RMA-nummer innan kunden kan skicka tillbaka defekta varan tillbaka till oss för service. Är varan ej defekt debiteras felsökningsavgift från 390:- inkl moms exkl frakt (1295 :- inkl moms för Infinity-PC) . Vi förbehåller oss rätten att ersätta trasiga produkter med likvärdig i fall produkten utgått under garanti tiden. Inlämnad produkt måste hämtas senast inom 90 dagar från dagen ärendet är avslutad. Vid garantiärende ska kunden skapa retur genom sin kundprofil innan retur kan ske. Vid garantiärende för Infinity-PC ska datorn vara hos oss senast 3 veckor innan garantitiden löper ut. Vid giltig garantiärende står vi för alla transportkostander genom förbetald retursedel efter godkänd retur.

Support 

Greattech lämnar teknisk support 1 år från fakturadatum. Livstids teknisk support på Infinitygaming datorer. I de fall en tillverkare har egen support förbehåller vi oss rätten att hänvisa kunden direkt till tillverkaren. Fel som beror på kompatibilitetsproblem mellan olika produkter lämnas inte.

Reklamation

Som konsument har du lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. För att åberopa att en vara är felaktig skall kunden reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts dock senast inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätten debiteras kunden för felsöknigen av produkten från 390:- inkl moms exkl frakt. Vid giltig reklamtionsärende står vi för alla transportkostander genom förbetald retursedel efter godkänd retur. Vid reklamtionsärenden sker återbetalning inom 14 dagar på samma sätt som betalningen är utförd.

Transportskadat gods 

Vid en transportskada skall mottagaren anmäla direkt synliga skador till transportören på plats. Vid ej synlig skada skall reklamation ske till kundtjänsten genom e-post snarast. Alla leveranser från oss till kund är försäkrad.

Pixelpolicies för TFT-skärmar

Många tillverkare följer ISO 13406-2 Klass II vad det gäller deras s.k pixelpolicy. Denna standard anger hur många pixlar som får vara döda, respektive konstant lysande för att skärmen anses vara defekt. Pixelpolicyn talar om hur många defekta pixlar som anses acceptabelt, en skärm byts därför endast ut om antalet defekta pixlar överstiger antingen vad ISO 13406-2 Klass II säger eller vad som framgår av tillverkarens pixelpolicy.

Dataförlust 

Greattech kan ej hållas ansvariga för förlust av lagrad information eller programvara. Köparen ansvarar själv att alltid ta backup på all data vid retur till oss för felsökning eller reparation. Vid service ärenden kan all data försvinna.

Information 

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet. Alla produkter kan användas i Sverige och har manual i antingen tryckt eller digital form. Ångerrätt samt öppet köp gäller endast privatkunder.

Säkerhet/PUL

Greattech följer Personuppgiftslagen, PUL. Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Betalsätt som hanteras av Sveawebpay/Nets får tillgång till nödvändig information för att kunna vi ska kunna slutföra köpet. Angivna personuppgifter sparas i vårt system i 10 år. Du kan när som helst radera/ändra samt begära dina uppgifter du har hos oss genom att kontakta kundtjänsten. Våra kortbetalningar hanteras av Nets och de är licensierade för 3D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och certifierade enligt PCI DSS. De följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar. Vi använder SSL (Secure Sockets Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.

Tvist 

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Anmälan sker till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution. 

ARN: http://www.arn.se

Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Force Majeure 

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Företagsinformation

 Juridisknamn: Karatas Group AB
 Namn mot marknaden: Greattech
 Org-nr: 559034-9816

Adress för retur (ångerrätt)

 Greattech
 Lindhagensterrassen 5
 112 18 Stockholm